Wynajem busów – czy to dobry interes?

Posiadanie busa, to podstawa zawodowej egzystencji wielu samozatrudnionych kierowców. Wykonują oni na przykład przewozy pracowników za granicę i z powrotem, czasem obsługują lokalne trasy na zasadzie tak zwanej „pętli” po wioskach. Niekiedy wynajmują się razem z busem do obsługi wycieczek, czy wyjazdów integracyjnych.

Czy taka działalność się opłaca?

Niewątpliwie małym firmom trudno jest konkurować z przewozowymi gigantami, ale skoro kolejni śmiałkowie kupują busy i inwestują wynajem busów i autolawet w Szczecinie, to widocznie taki rodzaj działalności się opłaca. Zakup busa, nawet używanego, ale w stanie technicznym umożliwiającym przewóz osób, to zawsze spory wydatek dlatego ktoś, komu bus jest potrzebny jednorazowo lub raz na jakiś czas, z pewnością będzie wolał go wynająć, niż kupić i poza jednorazowym wysokim kosztem zakupu, ponosić koszty eksploatacji podzespołów, ubezpieczenia i tak dalej. Wynajem busów to w takim układzie zdecydowanie lepsze wyjście dla klienta.

Jaki jest zysk z wynajmowania busa

Wynajęcie busa bez kierowcy, to koszt kilkuset złotych na dobę. Z punktu widzenia klienta to sporo i dlatego może on postrzegać wynajem busów jako niezwykle dochodowy interes. W praktyce nie zawsze wygląda to tak różowo.

Przede wszystkim – bus nie zawsze ma „obłożenie”. Zdarza się, że nie ma klientów przez kilka dni i jeśli nie wymyślimy wtedy zastosowania dla naszej inwestycji, nie przynosi ona zysku. Kluczową sprawą jest odpowiednia reklama – w prasie lokalnej, na bilbordach umieszczonych w dobrych miejscach i w Internecie.  Z obserwacji wynika, że klienci szukają busów do wynajęcia przede wszystkim w sieci. Chyba, że mają już swoją ulubioną firmę i do niej wracają. Dlatego posiadanie czytelnej, estetycznej strony internetowej jest tak ważne. Nie mniej ważne niż posiadanie, jest wy pozycjonowanie naszej strony tak, by link do niej pokazywał się wysoko w wynikach wyszukiwania. Innym kanałem reklamy są media społecznościowe. Fanpage na Facebooku łatwo jest stworzyć i prowadzić, oraz wypromować. Możemy zdecydować się oczywiście na promocję płatną, ale nie koniecznie. Przy odrobinie wysiłku i systematyczności, możemy mieć fanpage, dzięki któremu będziemy pozyskiwać klientów zupełnie za darmo.

Wynajem busów jest usługą poszukiwaną, należy tylko wiedzieć jak skutecznie wyjść naprzeciw klienta i po prostu to zrobić. Pamiętajmy, ze najskuteczniejszą formą promocji firmy i  usług takich jak wynajem busów, jest marketing szeptany. Starajmy się więc, by klienci, którzy już raz skorzystali z naszych usług, chętnie polecali nas dalej. O pomoc w tego rodzaju promocji możemy również prosić naszych znajomych – niech polecają nasze usługi i umieszczają link do naszej strony na własnych profilach. Doświadczenie wskazuje, że można w ten sposób dotrzeć do całych rzesz osób.

Aby klientów zadowolił wynajem busów (lub wynajem busa) właśnie w naszej firmie – czy to z kierowcą, czy bez, musimy zadbać, aby oferowane samochody zawsze były przede wszystkim w dobrym stanie technicznym, ale też czyste wewnątrz i z zewnątrz. To drobiazg, ale dla klientów, którzy płacą niemało za wynajem busów, drobiazg ten jest bardzo ważny.

Możemy się też postarać dodać coś poza standardową usługę wynajmu. Na przykład umieścić na pokładzie busa, o ile jego wielkość i konstrukcja na to pozwala, ekspres do kawy z zapasem kapsułek, czy wodę mineralną gazowaną i niegazowaną w małych butelkach. To niewielki, miły gest, który sprawi, że klient będzie nas mile wspominał – zwłaszcza, jeśli wynajem busów dostawczych odbywał się w okresie upałów.

Wynajem busów a ubezpieczenie

Wynajmując busy, czy nawet jednego busa z kierowcą, czyli ze sobą w komplecie, powinniśmy zaopatrzyć się w odpowiednie ubezpieczenie. Nie tylko będziemy dzięki temu bardziej wiarygodni w oczach klientów, ale też zabezpieczeni na wypadek strat – zarówno tych, do których mogą przyczynić się klienci, jak i tych spowodowanych przyczynami losowymi. Na rynku jest wiele polis dla przewoźników i wypożyczalni samochodów, wybór może nie być łatwy i z pewnością czekają nas długie godziny spędzane na przeglądaniu ofert, wczytywaniu się w warunki i kalkulowaniu. Przy odrobinie wyobraźni na temat tego, co może spotkać naszego busa (lub busy) ze strony klientów uznamy jednak, że gra jest warta świeczki.

Podsumowując – wynajem busów może być opłacalnym interesem, o ile zadbamy o odpowiednią reklamę naszych usług, uzbroimy się w cierpliwość na okresy przestoju i będziemy dbać o klientów. W dobie wolnego rynku i konkurencji, w każdej branży znajdziemy blaski i cienie działalności. Wynajem busów nie jest tu absolutnie wyjątkiem. Możemy się więc spodziewać przestojów, strat, czy innych czynników zniechęcających, na które jednak w ostatecznym rozrachunku będziemy skłonni przymknąć oko.

Z punktu widzenia klienta – wynajmując busy, doceniajmy starania firmy, z której usług korzystamy. Powrót do usługodawcy zazwyczaj popłaca i właściciele busów zwykle mają programy lojalnościowe, dzięki którym czasem możemy naprawdę sporo zaoszczędzić.

Tagi , , , , , , .Dodaj do zakładek Link.